출장으로 LAX-SJC 구간을 왕복했습니다.
알라스카항공 였는데, 돌아올때 탑승 하려고 하니 게이트에서 저보고 저쪽에 가서 새 보딩패스 받아갖고 오라고 하더라고요.
그래서 뭐지? 하면서 시키는 대로 가라는 곳에 가니까 퍼스트클래스로 업그레이드가 되어 있다고 퍼스트클래스 자리의 보딩패스를 주네요 (단거리 구간이라 퍼스트가 별 의미가 없지만)
그리고 그 다음날 뜬금없는 이메일이 두개 왔습니다.
The special assistance you offered to your fellow passenger has been brought to our attention.
Your display of kindness truly made a difference. On behalf of our Horizon Air Flight Crew, please accept this gesture of our appreciation. I am including a Discount Code for your use. Please reference the appropriate code below at the time of booking. To use your discount, go to alaskaair.com/planbook and enter the Discount Code into the Discount Code field on the right side of the booking form.
...
이러면서 250불짜리 코드가 하나 들어와 있네요.
그리고 또
On behalf of our Horizon Air Flight Crew, please accept my apology for your recent travel experience. As a customer service gesture, I am including a Discount Code. Please reference the appropriate code below at the time of booking. To use your discount, go to alaskaair.com/planbook and enter the Discount Code into the Discount Code field on the right side of the booking form.
...
이러면서 15불짜리 코드가 또 들어와 있습니다.
왜 주는건지 영문을 모르겠지만 굳이 전화 걸어서 물어보진 않겠습니다. ㅋㅋ
1등!!
ㅋㅋ 2등
심쿵 하셨겠군요! 큰꿈을 이루셨으니 맥주한잔! 캬!
댓글 닉네임이 스토리가 되네요 ㅋㅋㅋ
출발하는 비행편에서 뭔가 좋은 일을 하셔서 목격한 직원이 어디 시스템에 등록해놓은 그런건가요?ㅎ
치얼스! 쨍!
인기 많은 이코노미를 양보하고 누추한 일등석을 받아줘서 고맙다는거 아닐까요
문득, 이분은 진짜 아무것도 못받은건지 궁금해지는 일인! 역시 인생은 운빨인가?!
https://www.milemoa.com/bbs/board/7109708
저도 읽자마자 그 글 생각났네요 ㅋ
댓글 [11]